Check-in Foursquare, czyli Poznawaj Cystersów Mobilnie

 

 

 

„Poznawaj Cystersów Mobilnie” – tak Ogólnopolskie Stowarzyszenie Gmin Cysterskich (OSGC) zachęca do zwiedzania obiektów cysterskich w Polsce za pomocą serwisu Foursquare. Stowarzyszenie stworzyło w Foursquare swoją stronę, dzięki której turyści mogą z łatwością zaplanować wycieczki śladami „białych mnichów” oraz poznać obiekty cysterskie polecane przez OSGC, samych turystów, jak i mieszkańców gmin cysterskich.

Obecnie z Foursquare’a na całym świecie korzysta już ponad 22 miliony użytkowników. Serwis wykorzystuje potencjał geolokalizacji, czyli meldowania się w miejscach. Trend ten, choć z powodzeniem wykorzystywany jest na Zachodzie, to w Polsce wciąż się rozwija. Na profile w Foursquare zdecydowały się tylko duże miasta, jak na przykład Poznań, Warszawa czy Gdańsk.

- Tak, jak bliscy nam Cystersi byli prekursorami w wielu dziedzinach, tak i my jesteśmy dziś wśród niewielu organizacji w Polsce wykorzystujących potencjał technologii mobilnych i geolokalizacji w promocji turystyki! – podkreśla Rita Serafin, przewodnicząca Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Gmin Cysterskich.

Strona OSGC znajduje się pod adresem internetowym www.foursquare.com/gminycysterskie. Znaleźć tu można listy polecanych przez Stowarzyszenie obiektów cysterskich, uporządkowane według regionów. Każdy obiekt posiada krótki opis historyczny. – Mamy nadzieję, że wkrótce pojawią się tu dodatkowo oferty lokalnych przedsiębiorców oferujących usługi turystyczne, czyli na przykład restauracji, hoteli, pensjonatów – wyjaśnia Rita Serafin i dodaje: - Na stronie Gminy Cysterskie każdy może dodać miejsce związane z cystersami.

Projekt pn. „Poznawaj Cystersów Mobilnie” to pomysł agencji Intro PR specjalizującej się w marketingu regionów. – Serwisy społecznościowe wykorzystujące geolokalizację wciąż słabo wykorzystywane są w Polsce. A tymczasem to świetne narzędzie marketingowe, które pozwala na komunikację nie tylko z użytkownikami portali społecznościowych, ale Internetu w ogóle – mówi Adam Misa, managing director Intro PR. – Ogromnie cieszymy się, że nasz pomysł od razu spodobał się Ogólnopolskiemu Stowarzyszeniu Gmin Cysterskich. Zrobiliśmy na razie pierwszy krok. Mamy nadzieję, że projekt „Poznawaj Cystersów Mobilnie” będzie się rozwijał, a jego potencjał dostrzegą też lokalni przedsiębiorcy związani z ruchem turystycznym obiektów cysterskich – dodaje Adam Misa.

 

 

 

Piotr Nienartowicz

Ta witryna internetowa wykorzystuje technologię plików cookie (tzw. "ciasteczek"). Zamykając poniższe okienko, automatycznie wyrażasz zgodę na wysyłanie cookies do Twojej przeglądarki. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information